31 Mayıs 2014 Cumartesi

DEFALARCA İZLEYEBİLİRİM...










Dün bayağı önceden izlediğim bir filmi yeniden izledim ve tekrar kendi kendime 'Bu mühtiş ötesi bir film yahu' dedim durdum...Hangi filmden mi bahsediyorum? Bahsettiğim film 'The Children Of Huang-shi..

Tarih 1938. Mekan Japonya'nın işgali altındaki Çin. İngiliz gazeteci George Hogg, bir Kızıl Haç görevlisi gibi davranarak Çin'e ulaşıyor, amacı orada yaşananları fotoğraflamak. O esnada Japon askerler tarafından yakalanıyor ve idam edilmek üzere iken Çinli bir komünist tarafından kurtarılıyor. İkili arasında kurulan dostluk Hogg'un daha sonra 60 yetim çocuk ile çıkacağı zorlu yolculuğa önayak oluyor. Film George Hogg'un gerçek yaşam hikayesine dayanmakta...

Filmin gerçek bir hikayeye dayandığını öğrendiğimde kilitlenip kalmıştım öylece...Bunu filmin sonunda tahmin ettim. Filmin sonunda konuşan George Hogg'un sahiplendiği o Çinli yetim çocuklar bugünün ihtiyarları olarak karşımıza çıkıyorlar, o günün tanıkları olarak Hogg'a şükranlarını sunuyorlar. Yani film son dakikasında sizi tam anlamı ile ele geçirmiş oluyor. Az bilinen bir savaşın ve uzak bir coğrafyanın bu denli gerçekçi ve tüm çıplaklığı ile ele alınması, bir de bu olaya kolay kolay görülemeyecek Çin manzaraları katılınca etki büyüyor. Başrol oyuncularının yanı sıra Çinli küçük çocukların oyunculukları da göz dolduran cinsten.

Film sade konusuyla, her şeyi olduğu gibi anlatmasıyla ve müzikleri ile de sizi sarıyor. Savaşın yıkıcı etkileri tek bir insanın gözünden anlatılmış. Hogg'un yetimhaneye geldikten sonraki manevi değişimi ve çocukları katliamdan kurtarmak için gösterdiği üstün çaba insanı hayrete ve hayranlığa sürüklüyor. Filmin ucuna Hogg'un kadın kahraman hemşire Lee ile yaşadığı aşk hikayesi de iliştirilmiş.

Savaşın aksiyon kısmının arkasında kalan yaşamı ele alan ve öğretici olduğuna inandığım bu filmi izlemenizi tavsiye ederim...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder